کامپیوتر

راهنمای خرید کیبورد

راهنمای خرید کیبورد در فروشگاه دیجی ایساتیس
فهرست مطالب

راهنمای خرید کیبورد 

پیشرفت تکنولوژی و اهمیت آن در زندگی روزمره باعث شده که انواع کیبورد هم در این حوزه ، خود را مناسب با نیازهای روز کاربران ارتقا و به روزرسانی کنند .

صفحه کلیدهای مختلفی که هرکدام طراحی و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و اهداف خاصی را دنبال می کنند. در  راهنمای خرید کیبورد ، ضمن شناخت نکات مهم در انتخاب کیبورد با انواع این محصولات جذاب آشنا خواهید شد.

نکات مهم در خرید کیبورد :

بسیاری از کاربران تصور اینکه یک صفحه کلید معمولی برای آن ها مناسب است ، در هنگام خرید کیبورد حساسیت به خرج نمی دهند.

آنها مدت هاست از صفحه کلید خود استفاده می کنند و اکنون که قصد انتخاب کیبورد جدید را دارند با ویژگی های جدید آشنا نیستند.

بدیهی است که کیبوردها مناسب با نیازهای روز تغییر کرده اند ، این تغییرات برای کاربری که مدت هاست از دنیای دیجیتال به دور بوده نا آشنا به نظر می رسد.

کیبوردهای لیزری یا پروژکتوری که مشکل حمل کیبورد با ابعاد بزرگ را برطرف نمودند و با شبیه سازی کیبورد روی یک سطح صاف پدید می آیند.

راهنمای خرید کیبورد - خرید کیبورد مکانیکال-خرید کیبورد

کیبورد بلوتوثی شرکت اپل که جدیدا در سال 2021 با عنوان Magic keyboard روانه بازار نموده است ،با استفاده از قابلیت Touch ID برای راه اندازی سیستم به اثر انگشت کاربر نیاز دارد از مهمترین تحولات در طراحی کیبورد های بی سیم است.

اگر برای انتخاب کیبورد اطلاعات کافی ندارید و در طول روز زمان زیادی از صفحه کلید استفاده می کنید تا انتهای راهنمای خرید کیبورد با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب را داشه باشید.

انواع صفحه کلید

کیبوردها از نطر نوع اتصال به 2 دسته کیبورد بی سیم و کیبورد سیم دار تقسیم می شوند. اما به طور کلی انواع مختلفی دارند :

  • صفحه کلید ممبران یا غشایی

اکثر صفحه کلیدهای کامپیوتر از یک لایه لاستیکی گنبدی مانند در زیر کلیدها استفاده می کنند که در صورت فشردن کامل کلید با بُرد مدار تماس می گیرد و ثبت می شود .این نوع صفحه کلیدها غشایی یا ممبران نام دارند.

راهنمای خرید کیبورد -صفحه کلید ممبران

در صفحه کلید ممبران 3 لایه وجود دارد که لایه بالا و پایین آن از نوع غشایی است و لایه میانی آن یک رسانا است . با فشردن کلید ارتباط لایه رسانا از طریق حفره هایی که در لایه پایینی قرار دارد با مدار برقرار می شود و کلید عمل می کند.صفحه کلیدهای غشایی به دلیل خاصیت پلاستیکی بودن عمر کمتری نسبت به سایر صفحه کلیدها دارند.برخی از تولیدکنندگان صفحه کلید به منظور افزایش کیفیت ترکیبی از صفحه کلیدهای غشایی و مکانیکی را طراحی و تولید می کنند.

کیبورد ممبران به دلیل کوتاه بودن مراحل ساخت و قیمت ارزانتر در میان انواع صفحه کلیدها رایج تر است. کاربران مختلفی کارهای خود را با کیبوردهای غشایی انجام می دهند و به راحتی روزانه ساعات اندکی را با آن تایپ می کنند و یا در صفحات اینترنتی جستجو می کنند.

  • صفحه کلید مکانیکی :

صفحه کلیدهای مکانیکی دارای کلیدهای جداگانه هستند و به صورت فاصله دار طراحی می شوند.هر کلید دارای فنر و سوییچ جداگانه است که باعث سرعت عمل بیشتر و سریعتر شدن واکنش ها می شود.به راحتی می توانید کلیدهای کیبورد مکانیکال را جدا کرد و زیر آنها را تمیز کنید.

خرید کیبورد مکانیکی

در صفحه کلید مکانیکی ، کلیدها در برابر فشار فیزیکی مقاومت کمتری از خود نشان می دهند.

حتی اگر کلیدها را به صورت نیمه فشار دهید، کلید ثبت می شود که این ویژگی در خرید کیبورد مکانیکال بسیار مهم است.

طراحی و تولید صفحه کلیدهای مکانیکی از زمانی که توسعه بازی های رایانه ای گسترش یافت، هر روز دست خوش تغییرات بزرگی است.

تغییراتی که جهت سهولت در استفاده کاربران طراحی می شوند و موجب راحتی کار با کیبورد می شود.

خرید کیبورد مکانیکال یا معمولی؟

خرید کیبورد مکانیکال اگرچه برای ما گران تمام می شود اما اقتصادی به نظر می رسد.شاید به کار بردن گرانی و اقتصادی بودن در یک جمله با هم همخوانی نداشته باشد، که با یک مثال ساده این موضوع قابل توجیح است:

خرید کیبورد معمولی با هزینه 200 هزارتومان اقتصادی است یا خرید کیبورد مکانیکال با هزینه 800 هزار تومان؟

در نگاه اول با یک حساب سرانگشتی میتوان متوجه این شد که 200 هزارتومان اقتصادی تر است.

عمر کلیدهای کیبورد مکانیکال بیشتر از کیبوردهای معمولی است، با خراب شدن یک کلید از کیبورد، کلیدهای دیگر از کار نمی افتند و ویژگی های دیگری که که ما را ترغیب به خرید کیبورد مکانیکال می کند.

در راهنمای خرید کیبورد با ما همراه باشید تا با ویژگی های دیگر این محصولات آشنا شوید :

راهنمای خرید کیبورد مکانیکال (نکات مهم در انتخاب کیبورد مکانیکال) :

1- جنس بدنه و ضربه پذیری کلید ها:

جنس مواد و متریالی که در طراحی و ساخت مواد کیبورد مکانیکال به کار رفته بسیار مهم است ، تا بتواند ضربه هایی که به کلید وارد می شود را به خوبی تحمل کند . کیبورد مکانیکال عمر طولانی تری نسبت به صفحه کلید های معمولی دارند برخی از آنها دارای فریم های فلزی ، آلومینومی هستند. حداقل عمر و ضربه پذیری کلیدها در کیبوردهای مکانیکال معمولا 50 میلیون ضربه است که در مقایسه با کیبورد معمولی بسیار بیشتر است.

2- نوع سوییچ :

سوییچ در واقع مکانیزمی است که منجر به ثبت یه کلید می شود. میزان فشار و لمسی که شما به کلید وارد می کنید تا توسط سیستم ثبت شود به سوییچ بستگی دارد. اکنون که از اهمیت سوییچ ها و نقش مهم آنها در استفاده کاربران مطلع شدید ادامه راهنمای خرید کیبورد را مطالعه کنید تا با انواع مختلف سوییچ آشنا شوید:

انواع سوییچ صفحه کلید :

1- سوییچ غشایی :

اکثر کیبوردهای موجود در بازار دارای سوییج های غشایی هستند که معمولا از جنس پلاستیکی و سیلیکونی هستند که هزینه کمتر و طول عمر کمتری دارند.امروزه با اهمیت کار با صفحه کلیدها ، سازنده های صفحه کلید های غشایی هم سعی بر ارتقا کیفیت محصولات خود دارند و صفحه کلید های خود را به صورت ترکیبی از سوییچ های مکانیکی و غشایی طراحی و تولید میکنند. این نوع سوییچ ها طول عمر بیشتری دارند نسبت به سوییچ های غشایی دارند.

سوییچ غشایی، کیبورد گیمینگ ارزان

در صورتی که قصد خرید کیبورد گیمینگ ارزان قیمت را دارید از کیبوردهایی دارای سوییچ ترکیبی غشایی و مکانیکی استفاده کنید.

2- سوییچ مکانیکی :

طراحی سوییچ های مکانیکی به گونه ای است که از فنرها و کلیدهای جداگانه برای هر کلیدِ کیبورد استفاده می کنند.زمان پاسخ به فشردن کلید و ثبت آن در سوییچهای مکانیکی کمتر است و واکنش سریعتری نسب به سوییچ های غشایی دارند.

سوییچ صفحه کلید مکانیکی

به همین دلیل خرید کیبورد مکانیکال برای یک گیمر اهمیت بسیار زیادی دارد.

در کیبوردهای مکانیکی زیر هر کلید سوییچ جداگانه ای است که از 5 بخش تشکیل شده ، در ادامه راهنمای خرید کیبورد مکانیکال شما را با اجزای تشکیل دهنده سوییچ آشنا خواهیم کرد.

ساختار و اجزای تشکیل دهنده سوییچ مکانیکی :

1-Keycap یا کلاهک: که در واقع همان قسمتی است که حروف به روی آن چاپ شده است.

اجزای تشکیل دهنده سوییچ کیبورد مکانیکال

2- Stem یا ساقه:بخشی که کلاهک روی آن قرار میگیرد

3-Upper Housing  یا محافظ بالا : این قسمت ساقه را هدایت می کند و قسمتی است که کلاهک به آن ضربه وارد میکند.

4- Coil Sproing  یا فنر کویل : مقاومتی که فنر کویل از خود نشان می دهد برابر است با میزان فشار مورد نیاز برای فعال کردن کلید

5- Base Housing یا محافظ اصلی : این بخش در برگیرنده 4 بخش قبلی است

6-Cross Point Contact یا تماس نقطه ای : یه قطعه فلزی و رسانا که جریان برق را از خوب عبور می دهد.هنگامی که یک کلید را فشار می دهید ساقه ، فنر و در نهایت محافظ اصلی به پایین فشرده می شوند. در این حالت اتصال محافظ با PCB بوسیله تماس نقطه ای برقرار می شود.

انواع سوییچ مکانیکی :

سوییچ های مکانیکی از قدیم تاکنون در زندگی کاربران نقش مهمی داشته اند . شرکت ها و سازنده های معتبری در زمینه تولید سوییچ های مکانیکی نقش مهمی دارند.سوییچ هایی که هر کدام رنگ و طعم گوناگونی دارند که با مطالعه ادامه راهنمای خرید کیبورد مکانیکی با انواع سوییچ مکانیکی و عملکرد هر کدام آشنا می شویم:

سوییچ خطی :

در این نوع از سوییچ ها برای ثبت یک کلید ،زمانی که ضربه یکنواختی به کلید وارد می شود باید کلید تا انتها فشرده شود.

این نوع از صفحه کلیدها معمولا به دلیل اینکه کلید باید تا انتها فشرده شود برای تایپیست ها مناسب نیست.اما اگر یک گیمر حرفه ای هستید خرید کیبورد مکانیکال با سوییچ خطی برای شما مناسب است.

کیبورد مکانیکال،کیبورد گیمینگ ارزان

کمپانی Cherry که یکی از محبوبترین تولید کنندگان سوییچ های مکانیکی است سوییچ های خطی را با رنگ قرمز و عنوان Cherry MX Red روانه بازار کرده است.که گیمرهای به آن علاقه زیادی دارند.سوییچ های مشکی رنگ Cherry Mx Black در هنگام ثبت کلید رفتار مشابهی با سوییچ های Cherry Mx red دارند.

گیمرها علاقه زیادی به این نوع از سوییچ ها دارند.

سوییچ لمسی :

سوییج های لمسی با کوچترین لمسی ثبت می شوند .به عبارت دیگر با فشار یک کلید تا نیمه راه کلید ثبت می شود.لازم نیست کلید را تا انتها فشار دهید میتوانید به سراغ کلید بعدی بروید و آنرا ثبت کنید. به کار بردن این نوع سوییچ ها سرعت تایپیست ها را بالا می برد و سرو صدای کمتری نسبت به سوییچ های خطی دارند. این نوع از صفحه کلیدها برای تایپیست ها بسیار مناسب است که رایج ترین آنها Cherry Mx Brown است.

کیبورد مکانیکال

سوییچ کلیکی :

عملکرد این نوع سوییچ ها تقریبا مشابه به سوییچ های لمسی است و با فشار کلید تا نیمه راه ، فعال می شوند. کاربرانی که علاقه مند به خرید کیبورد مکانیکال با سوییچ کلیکی هستند از صدای کلیک مانند این کلیدها  لذت می برند. اگر قصد استفاده از این کیبوردها را در مکان آرام دارید در انتخاب کیبورد مکانیکال خود دقت کنید.

کیبورد مکانیکال

رنگ سوییچ های کلیکی  معمولا آبی است و با عنوان Cherry Mx Blue شناخته می شوند.

سازندگان محبوب سوییچ های مکانیکی :

شرکت ها و سازندگان معتبری مانند:Cherry ، Razer  Kailh/Kaihua , Logitech در زمینه طراحی و تولید سوییچ های مکانیکی فعالیت می کنند.برخی از این سازندگان سوییچ های خود را به صورت ترکیبی از چند رنگ با ویژگی مختلف طراحی می کنند

3- سوییچ نوری:

سوئیچ های نوری ، نقش مهمی در طراحی صفحه کلیدهای با کیفیت بالا دارند

راهنمای خرید کیبورد -خرید کیبورد مکانیکال

بر خلاف کلیدهای مکانیکی که با ایجاد تماس فلز به فلز فعال می شوند سوییچ های نوری با سیگنال نور فعال می شوند که باعث می شود زمان واکنش سریعتری نسبت به سوییچ های مکانیکی داشته باشند.علاوه بر بازخورد سریع تر ، سوییچ های نوری به دلیل تماس فیزیکی کمتر عمر بیشتری نسبت به سویچ ها و کلیدهای مکانیکی دارند.اگر به دنبال خرید کیبورد گیمینگ ارزان هستید این کیبوردها بسیار گران هستند .کمپانی ریزر از تولیدکنندگان محبوب این نوع از کیبوردها هستند.

  • کیبورد گیمینگ :

امروزه توجه به طراحی صفحه کلیدهای گیمینگ به قدری حائز اهمیت است که آن را به یک صنعت بزرگ تبدیل نموده است . صفحه کلید های گیمینگ به طور خاص برای افزایش دقت ، سرعت و تجربه کاری بهتر برای گیمرها طراحی شده اند و از تاخیرهای جزئی جلوگیری میکنند.

راهنمای خرید کیبورد-خرید کیبورد گیمینگ

برای مثال در زمان تیراندازی در بازی های اول شخص، می توانید به صورت مورب حرکت کنید و همزمان به هدف خود تیراندازی کنید.

صفحه کلیدهای گیمینگ از تنوع و جذابیت خاصی برخوردارند اگر برای خرید کیبورد گیمینگ سرمایه گذاری کردید یا قصد خرید کیبورد گیمینگ ارزان دارید پیشنهاد میکنم در این راهنمای خرید کیبورد با ما همراه باشید تا با ویژگی های یک کیبورد گیمینگ بیشتر آشنا شوید :

5 ویژگی مهم در انتخاب کیبورد گیمینگ

یکی از دغدغه های گیمرها برای انتخاب کیبورد گیمینگ ، شناخت ویژگی های آن است که به 5 ویژگی مهم در انتخاب کیبورد گیمینگ می پردازیم:

1- Key Rollover :

این ویژگی بیانگر این است که چند کلید را میتوان به صورت همزمان فشار داد در حالی که کامپیوتر آن را ثبت کند.این قابلیت در یک صفحه کلید ارزان به گونه ای است که 1 تا 2 کلید را میتوان به صورت همزمان فشرد که سیستم بتواند آن را ثبت کند. استفاده از این صفحه کلیدها نمی تواند برای یک گیمر مناسب باشد .گیمرهای حرفه ای همزمان که به آسمان پریده و به طرفین میچرخند ، اسلحه اسنایپر خود را زوم کرده و به هدف خود شلیک می کنند که نشان دهنده 4 عملکرد در یک لحظه می باشد.صفحه کلیدهای که با عنوان 4KR طراحی می شوند به این معنی است که یک گیمر همزمان میتواند 4 کلید را فشار دهد و ثبت کند.

شرکت هایی که تبلیغات این ویژگی را با عنوان N-key Rollover  انجام می دهند به این معناست که این کیبوردها قادر هستند ورودی همزمان همه کلیدها را بپذیرند.اگر به دنبال خرید کیبورد گیمینگ ارزان هستی این قابلیت با 4 الی 6 دکمه هم کارساز است.

از نکات مهم دیگری که در راهنمای خرید کیبورد گیمینگ به آن اشاره می کنیم Ghosting و Antighosting است.

2- Ghosting و Antighosting چیست ؟

Antighosting چیست ؟قبل از اینکه با تعریف Antighosting یا ضد شبح آشنا شویم بهتر است برای درک بهتر این موضوع با مفهوم Ghosting آشنا شویم.

راهنمای خرید کیبورد - خرید کیبورد مکانیکال-کیبورد گیمینگ ارزان

Ghosting زمانی رخ می دهد که شما چند کلید را به صورت همزمان از صفحه کلید با یک الگوی خاص فشار می دهید برای درک بهتر این موضوع فرض کنید سه کلید w,s,d  که به صورت L مانند در کنار یکدیگر قرار دارند را فشار می دهید که کلید E  توسط رایانه شما ثبت شود که در این حالت شبح یا ghosting رخ می دهد. قابلیت Anti-ghosting امکان فشردن چند کلید به صورت همزمان که توسط رایانه ثبت می شود را بدون خطا فراهم می کند.صفحه کلید های گیمینک مجهز به Anti-ghosting ، امکان فشردن همزمان چند کلید را فراهم میکنند در حالی که هیچگونه خطا و کلید اضافه دیگری ثبت نمی شود و تجربه بازی بهتری را برای گیمرها به ارمغان می آورد

خرید کیبورد گیمینگ ارزان :

در بسیاری از موارد خرید یک کیبورد گیمینگ ارزان انتخاب مناسبی نیست ،چون سوییچ های غشایی در واکنش ها و جابه جایی ها نسبت به کیبورد مکانیکال کندتر عمل می کند. پس بهتر است قبل از اینکه اقدام به انتخاب کیبورد کنید نیازهای خود را بشناسید.

کیبورد گیمینگ ارزان

بعضی از ویژگی های کیبورد گیمینگ در عین حال که جذابیت زیادی دارند و از اهمیت ویژه ای نیز برخوردار هستند در قیمت کیبورد تاثیر گذار هستند. در بسیاری از مواقع زمانی که گیمرها قصد خرید یک کیبورد گیمینگ با ویژگی های مورد نظر خود را دارند وقتی با قیمت آن مواجه می شوند از خرید منصرف و یا ناچار به خرید کیبورد گیمینگ ارزان می شوند.

در این مواقع که ناچار به خرید کیبورد گیمینگ ارزان می شوید تمرکز خود را به روی ویژگی های اصلی بگذارید.به دنبال ویژگی هایی که بیشتر جنبه ظاهری دارند نباشید.

نوع اتصال کیبورد یکی از ویژگی هایی که در قیمت کیبورد تاثیر گذار است. اگر قصد خرید کیبورد گیمینگ ارزان را دارید یک کیبورد گیمینگ سیم دار بهترین انتخاب است.

لذت استفاده از کیبوردهای گیمینگ بالا رده برای شما شیرین تر خواهد شد زمانی که شما قبلا تجربه خرید یک کیبورد گیمینگ ارزان را داشته باشید.

3- قابلیت برنامه ریزی و عملکردهای ماکرو :

صفحه کلید های گیمینگ اگر چه یک کاربر مبتدی گیم را به یک گیمر حرفه ای تبدیل نمی کند اما برخی از ویژگی ها مانند عملکردهای ماکرو به کاربر اجازه میدهد عملکرد کلیدها را مطابق میل خود تغییر و برنامه ریزی کنند.قابلیت ماکرو به کاربر اجازه می دهد به صورت دستی چندین عملکرد را تنها با یک ضربه انجام دهد و این برای یک گیمر فوق العاده است. کیبوردهای گیمینگی که این ویژگی را دارند معمولا قیمت بالاتری دارند ، پس اگر قصد خرید کیبورد گیمینگ ارزان را دارید این ویژگی را در الویت قرار ندهید.

4- نورپردازی RGB

کلیدهای دارای نورپردازی یکی از جذابیت های صفحه کلید های گیمینگ نورپردازی به کار رفته درصفحه کلید است که در پس زمینه هر کلید ظاهر می شوند و زیبایی خاصی به صفحه کلید می دهد. برخی از کیبوردهای مجهز به طیف گسترده ای از رنگ ها هستند که در صورتی که قصد خرید کیبورد گیمینگ ارزان را دارید کیبوردهای با تعداد رنگ کمتر که به صورت خودکار عوض می شوند را انتخاب کنید. صفحه کلید های گیمینگ دارای نور پس زمینه هستند که هر کاربری را جذب خود می کند. برخی از صفحه کلید های مجهز به نورپردازی را میتوان با ترکیب چند رنگ برنامه ریزی کرد و تغییر داد.

کیبورد گیمینگ ارزان

5-نوع سوییچ :

نوع سوییچ برای یک گیمر از اهمیت ویژه ای برخوردار است افرادی که قصد خرید کیبورد گیمینگ ارزان را دارند،اگر نکات مهم در خرید کیبورد مکانیکال را خوانده باشید متوجه نقش مهم سوییچ ها و نحوه عملکرد آنها خواهید شد.

صفحه کلید ارگونومیک

به هر صفحه کلیدی که برای به حداقل رساندن درد و آسیب در حین استفاده و افزایش راحتی طراحی شده باشد صفحه کلید ارگونومیک گویند.

صفحه کلید ارگونومیک

کیبوردها ارگونومیک در اوایل بیشتر به صورت یک ویژگی برای کیبوردهت به حساب می آمد.

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده راحت از وسایل الکترونیکی نقش کیبوردهای ارگونومیک پر رنگ تر شد تا اینکه به یک خانواده جدید تبدیل شدند.

کیبوردهای شماره ای که فقط برای وارد کردن اعداد استفاده می شوند یا کیبورد های دو تکه که بخش اغداد و حروف از هم جدا می شوند از خانواده کیبورد ارگونومیک هستند.

برخی از کیبوردهای ارگونومیک به صورت دو تیکه طراحی شده اند که میتوان برای راحتی بیشتر آنها را از یکدیگر جدا نمود.

صفحه کلید مولتی مدیا

صفحه کلیدهای چند رسانه ای شباهت زیادی به کیبوردهای معمولی دارند اما با اضافه کردن مجموعه ای از کلیدهای کاربردی به شما امکان این را می دهند که عملکرد بهتری در کنترل پخش کننده ها و بخصوص پلیرها داشته باشید.

صفحه کلید مولتی مدیا-خرید کیبورد

برای ساده تر شدن این موضوع ، صفحه کلیدی که تمام دکمه های چند رسانه ای  مانند Play, Pause,Eject,Mute,Next,Previus را داشته باشد صفحه کلید چند رسانه ای گویند استفاده از  این دکمه های باعث افزایش کارایی ، سرعت و صرفه جویی در زمان می شود .دیگر نیازی نیست برای متوقف کردن و پخش کردن یک ویدیو یا موزیک ، نشانگر موس را به روی دکمه play یا pause قرار بدید و کلیک کنید تنها با استفاده از یک کلید از روی صفحه کلید می توان سریعتر این کار را انجام داد.

صفحه کلید بی سیم

صفحه کلیدهای بی سیم بدون نیاز به کابل یا سیم با سیگنال های بی سیم مانند Wi-Fi یا بلوتوث به ترمینال متصل می شوند و ارتباط خود را برقرار می کنند.

طیف گسترده ای از صفحه کلید بی سیم و کیبورد بلوتوثی وجود دارد که امروزه به بازار عرضه می شوند.

راهنمای خرید کیبورد-خرید کیبورد بی سیم

آنها فقط برای کامپیوتر و لپ تاپ طراحی نشده اند می توان به دستگاههای مختلفی مانند تبلت ها، موبایل ها و تلویزیون ها متصل نمود و اساساً بسته به نیاز کاربر ، پیشنهاد می شود ویژگی ها و نکات مهم در راهنمای خرید کیبورد بی سیم را به دقت بررسی کرده و مناسب با نیاز خود آنها را تهیه کنید.

راهنمای خرید کیبورد بی سیم

خرید کببورد بی سیم و بلوتوث قدم بزرگی برای از بین بردن سیم ها و کابل های دست و پاگیر است.

 در راهنمای خرید کیبورد با تمام نکات مهم در انتخاب کیبورد بی سیم و کیبورد بلوتوث آشنا می شویم .بی سیم بودن تنها دلیل برای خرید کیبورد بی سیم نیست .! 

شما دیگر محدود به میز و صندلی کار خود نیستید و میتوانید تا محدود 10 متری از صفحه نمایش خود فاصله بگیرید و با کیبورد کار کنید.

استفاده از پک موس و کیبورد که بوسیله یک دانگل می توان هم موس را کنترل کرد و هم کیبورد ، در زمان سفر بسیار مناسب است. و زمانی که قصد سفر دارید با سرانجام تلخ قطعی کابل موس یا کیبورد بخاطر جابجایی و حمل مواجه نخواهید شد.

پک موس و کیبورد بی سیم

خرید کیبورد بلوتوث یا بی سیم کوچک زمانی که شما از لپ تاپ استفاده می کنید گزینه مناسب تر و قابل حمل تری است شاید یک کیبورد بی سیم مکانیکی را  نتوان در کیف یا کوله پشتی لپ تاپ قرار داد . 

در ادامه راهنمای خرید کیبورد با برخی از معایب کیبورد بی سیم آشنا خواهیم شد.

نکات مهم در خرید کیبورد بی سیم

اندازه و وزن : 

اغلب کاربران و طرفدارن کیبورد بی سیم انقدر که به بی سیم بود کیبورد توجه میکنند به ابعاد و وزن آن توجه کافی ندارند. در صورتی که قصد خرید کیبورد بی سیم برای لپ تاپ را دارید به جز موارد خاص ، خرید کیبورد بی سیم با ابعاد بزرگ و سنگین گزینه مناسبی نخواهد بود.

استفاده از کیبورد های بزرگ و سنگین برای لپ تاپ ویژگی مهمی که ما به دنبال آن بودیم یعنی قابل حمل بودن را کمی تحت تاثیر قرار می دهد. مگر مواردی که شما زمان زیادی را پای سیستم صرف تایپ کردن هستید و گاها میخواهید در یک جای راحت تر در حالت نیمه خوابیده قرار بگیرید و با کیبورد خود کار کنید.

انواع کیبورد بی سیم :

کیبوردهای بی سیم به 2 دسته

تقسیم می شوند:

  • کیبورد بی سیم یا وایرلس
  • کیبورد بلوتوث

صفحه کلید وایرلس :

کیبورد بی سیم با استفاده از امواج رادیویی و از طریق دانگل USB به سیستم متصل می شود و در فرکانس 2.4 Ghz کار می کنند. کیبوردهای بی سیم از طریق باتری برق مورد نیاز خود را تامین می کنند و از نکات مهم در خرید کیبورد بی سیم است . کیبورد های بی سیم به طور معمول به دلیل مصرف باتری با مشکل کندی سرعت در واکنش ها مواجه می شوند.اگر چه استفاده از باتری شارژی و شارژر باتری می تواند مشکل شما را تا حدودی حل کند اما ممکن است مجبور به خرید یک باتری جدید شوید.شرکت های سازنده معتبری همچون Logitech و Razer کیبوردهای بی سیم و مکانیکی با حداقل زمان پاسخ در واکنش ها و حداقل مصرف انرژی طراحی می کنند .اگر قصد خرید کیبورد بی سیم برای بازی یا کارهای گرافیکی دارید پیشنهاد می شود از کیبوردهای بی سیم مکانیکی با حداقل زمان پاسخ استفاده کنید.

کیبورد بلوتوثی: 

 

کیبورد بلوتوثی  ارتباط خود را بدون استفاده از دانگل یا گیرنده USB ، طریق امواج بلوتوث با سیستم  برقرار می کند.

راهنمای خرید کیبورد-خرید کیبورد بی سیم-

کیبورد بلوتوثی اگر چه قیمت بیشتری نسبت به کیبوردهای بی سیم دارند ، اما سرعت و واکنش سریعتری دارند و از همه مهمتر به دانگل یا گیرنده USB نیاز ندارند.

خرید کیبورد بلوتوثی بهتر است یا بی سیم ؟

 

به طور کلی خرید کیبورد بی سیم برای افرادی که ترجیح می دهند از صفحه نمایش فاصله داشته باشند و با استفاده از یک کیبورد جداگانه راحت تر و دقیق تر کار تایپ خود را انجام دهند گزینه مناسبی است . اما در صورتی که شما برای خرید کیبورد بی سیم هزینه کافی کرده باشید، یک کیبورد بی سیم مکانیکی در بازی عملکرد بهتری را نسبت به یک کیبورد بلوتوثی با کلید های معمولی دارد البته مدل های کیبورد بلوتوث با کلید های مکانیکی هم وجود دارد که سرعت واکنش بیشتر و هزینه بسیار بالاتری دارند.

در کل بهترین انتخابی که می توان از میان این دو صفحه کلید کرد بستگی به سرمایه گذاری و نیاز کاربر دارد.

برخی از کیبوردهای بلوتوث microsoft اختصاصی برای مک بوک های اپل ساخته شدند بعضی دیگر از آنها قابلیت اتصال به چندین دستگاه را دارند.

کیبورد بلوتوثی مانند بی سیم از باتری برای تامین برق خود استفاده می کنند اما باتری های آنها قابلیت شارژ دارد و بسته به نیاز کاربر 1 تا 2 سال عمر می کنند.

از همه مهتر زمان پاسخ به واکنشها در کیبورد بلوتوثی سریعتر صورت میگیرد.

صفحه کلید انعطاف پذیر :

صفحه کلید های انعطاف پذیر از مواد نرم سیلیکونی و ژله مانند ساخته می شوند که باعث می شود ، به راحتی آنها را خم یا تا کنید و در هنگام حمل کردن راحت تر باشید.

طیف گسترده ای از کاربران لپ تاپ ، تبلت و موبایل از  کیبوردهای انعطاف پذیر استفاده می کنند .کیبورد های انعطاف پذیر مزایا و معایبی هم دارند که در راهنمای خرید به آنها اشاره میکنیم :

کیبورد انعطاف پذیر

  • قابل حمل و بسیار راحت است
  • قابلیت اتصال بدون سیم و با سیم
  • ضد آب
  • طول عمر بالا

صفحه کلید هی انعطاف پذیر معایبی دارند استفاده از سوییچ ها پلاستیکی و سیلیکونی باعث می شود یک گیمر یا تایپیست حرفه ای در ضربه ها و واکنش های کلیدی سرعت خوبی داشته باشند

صفحه کلید لیزری:

صفحه کلیدهای لیزری تحول بزرگی در صنعت و فناوری به حساب می آیند . استفاده از لیزر و شبیه سازی یک کیبورد مجازی که حضور فیزیکی ندارد شگفت انگیز است.نام دیگر این کیبوردها ، کیبوردهای پروژکتوری یا مجازی است.

راهنمای خرید کیبورد لیزری -خرید کیبورد بی سیم

عملکرد آن ها به این گونه هست که تصویر کیبورد با نور لیزر روی میز یا سطحی که شما از آن استفاده می کنید ظاهر می شود و مانند کیبورد بلوتوثی از طریق بلوتوث به سیستم شما متصل می شود و میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

در واقعی کیبوردهای لیزری یک نوع کیبورد بلوتوثی هستند

خرید کیبورد لیزری باعث می شود در هنگام سفر مشکلی در حمل آن نداشته باشید استفاده از کیبوردهای با سایز بزرگ و سیم دار در مسافرت دست و پا گیر است.

اگر شما فردی هستیدی که مرتبا در حال سفر هستید و از صفحه نمایش خود فاصله میگیرید ، یک صفحه کلید لیزری می تواند راه حلی خوبی برای مشکلات باشد.به راحتی میتوان ان را به تلفن همراه ، تبلت ، تلویزیون ، لپ تاپ متصل نمود و از آن استفاده کرد.

جمع بندی :

استفاده از یک کیبورد برای هر کاربری اهمیت خاص خود را دارد. از یک کاربر مبتدی تا یک کاربر حرفه ای همه برای کنترل بهتر و سرعت بخشیدن به کارها از صفحه کلید استفاده می کنند. پس بهتر با مطالعه راهنمای خرید کیبورد و شناخت ویژگی های هر کدام از آنها بهترین کیبورد مناسب با نیاز خود را تهیه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *