کامپیوتر

راهنمای خرید پاوربانک

راهنمای خرید پاوربانک

اگرچه در نگاه اول شارژرهای همراه ، دستگاه های ساده ای به نظر می آیند ، اما دارای ویژگی های زیادی هستند که اکثر خریداران از آنها بی خبر هستند یا به آن ها توجهی نمی کنند .

زمانیکه یک شارژر همراه خریداری کرده اید اما نیاز شما را برطرف نمی کند ، بدین معنی است که شما اطلاعات کافی در مورد پاوربانک ها ندارید .

 اولین سوالی که ذهن شما را به سمت خود هدایت می کند این است که چه پاوربانکی بخرم؟

هدف ما از راهنمای خرید پاوربانک ، این است که به خریداران غیر حرفه ای کمک کنیم تا سریع و آسان مناسب ترین پاوربانک را برای خود تهیه کنند.

فهرست مطالب

چه پاوربانکی بخرم؟!

ما در ادامه مهمترین ویژگی هایی را که قبل از خرید شارژر همراه باید در نظر بگیرید ، بررسی می کنیم تا بهترین پاوربانک را برای خود انتخاب کنید . ویژگی هایی که در راهنمای مطالعه پاوربانک به آن اشاره میکنیم به ترتیب و بر اساس اهمیت بیشتر ، بررسی می شوند تا هنگام مواجه شدن با انواع پاوربانک در فروشگاه دیجی ایساتیس انتخابی مناسب با نیازهای خود داشته باشید.

کدام شارژر همراه برای من مناسب است

ویژگی های مهم در انتخاب و خرید پاوربانک

  • ظرفیت (Capacity )

واحد اندازه گیری ظرفیت mAh است که معادل میلی آمپر ساعت است. مسلماً مهمترین ویژگی هنگام خرید یک شارژر همراه، ظرفیت آن می باشد . درست همان چیزی که اکثر مردم فقط به آن توجه می کنند. به همین خاطر است که شرکت های تولید کننده نیز میزان ظرفیت اسمی را به واضح ترین شکل ممکن بر روی جعبه پاوربانک ها و خود پاورپانک چاپ می کنند و هیچ اطلاعاتی درباره ظرفیت واقعی آن به خریداران داده نشده است

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی چیست ؟

از آنجا که بسیاری از مردم به دنبال دریافت حداقل 2-3 بار شارژ از پاوربانک خود هستند ، به راحتی می توان فهمید که چرا پاوربانک های 10000 میلی آمپر ساعتی یکی از محبوب ترین ها هستند. دیگر ظرفیت های محبوب 20000mAh و 30000mAh  هستند.

با این حال ، باید بدانید که 100 درصد از ظرفیت پاوربانک به گوشی شما منتقل نمی شود . آنچه به عنوان ظرفیت یک پاوربانک بر روی آن نوشته شده است ظرفیت اسمی است و ظرفیت واقعی آن نیست . اکثر پاوربانک ها تنها 80 درصد از ظرفیت نوشته شده بر روی آن را دارا می باشند . به عبارت دیگر برای شارژ کردن دستگاه های خود فقط از دو سوم ظرفیت پاوربانک استفاده می کنید .

 انواع پاوربانک براساس ظرفیت

علت آن هم این است که مقداری از انرژی پاوربانک صرف تبدیل ولتاژ باتری به ولتاژ مورد نیاز دستگاهی که می خواهید شارژ کنید می شود . این مقدار در صورتیکه در یک محیط گرم باشید بیشتر هم خواهد شد .

به عنوان مثال پاوربانکی خریداری کرده اید که بر روی آن نوشته است 10000mAh ، برای محاسبه ظرفیت واقعی آن کافیست آن را در 80 درصد ضرب کنید .

نکته قابل توجه دیگر مربوط به افرادی است که مداوم در حال سفر و آن هم با هواپیما هستند . حداکثر ظرفیت مجاز پاوربانک ، برای همراه داشتن خود در هواپیما، تقریبا 27000 میلی آمپر ساعت می باشد.

  • توان خروجی (Power OutPut)

توان خروجی بر حسب وات (W) اندازه گیری می شود و برای شارژ سریع  فاکتور مهمی است . امروزه اکثر گوشی های هوشمند فست شارژ ، برای دستیابی به حداکثر سرعت شارژ ، به 18 وات قدرت نیاز دارند . اگر پاوربانک شما قابلیت فست شارژ ندارد ، شارژ کامل تلفن هوشمند شما بیشتر زمان می برد

 توان خروجی پاوربانک برای لپ تاپ

همچنین باید بدانید که دستگاه های قوی تر مانند کنسول های بازی یا لپ تاپ ، به وات بیشتری نیاز دارند . بنابراین اگر می خواهید لپ تاپتان را شارژ کنید خرید پاوربانک 100 واتی را به شما توصیه می کنیم

  • پورت یا درگاه ( Port )

در ادامه راهنمای خرید پاوربانک در مورد تعداد و نوع پورت های تعبیه شده بر روی شارژر همراه صحبت می کنیم. وقتی صحبت از پورت ها می شود ، باید بدانید که جدیدترین استاندارد پورت USB نوع C است که به مرور زمان جایگزین پورت های USB  نوع A قدیمی و میکرو USB خواهد شد . بنابراین توصیه ما این است که به دنبال پاوربانک هایی باشید که دارای پورت USB-C  باشد.

 انواع پورت قابل تعبیه بر روی پاوربانک

تعداد پورت ها یکی از ویژگهای مهم در انتخاب پاوربانک  هستند . اغلب پاوربانک های چند پورت مجهز به یک پورت با قابلیت شارژ سریع هستند که در کنار پورت عبارت QC  حک شده است. بنابراین اگر چندین دستگاه برای شارژ منظم دارید ، یا اگر دوستان یا اعضای خانواده  از شارژر همراه شما استفاده می کنند ، هنگام خرید شارژر همراه به دنبال محصولی باشید که دارای چندین پورت شارژ و پورت فست شارژ باشند.

  • مدت زمان شارژ مجدد 

یکی دیگر از ویژگی های مهم که باید در هنگام خرید پاوربانک جدید در نظر بگیرید ، زمان شارژ آن (مدت زمان شارژ مجدد) است. نیازی به گفتن نیست ، اما یک پاوربانک هرچقدر  سریع تر شارژ بشود ، بهتر است. تا چند سال پیش ، مدت زمانی که یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی شارژ کامل می شد بین 6 تا 8ساعت بود . اما امروزه بسیار معمول است که زمان شارژ را حدود 2-3 ساعت یا کمتر مشاهده کنیم. سریعترین دستگاه می تواند تنها در 18 دقیقه شارژ کامل شود ، زیرا از گرافن استفاده می کند ، فناوری جدیدی که در حال ظهور است.

 حداقل زمان ممکن برای شارژ پاوربانک

برخی از رایج ترین فناوری های شارژ سریع عبارتند از Power Delivery (PD) ، Qualcomm Quick Charge (QC) یا PowerIQ . برای دستیابی به سریعترین زمان شارژ ، به یک شارژر دیواری فست شارژ نیاز دارید. در بیشتر موارد ، پاوربانک ها بدون شارژر دیواری عرضه می شوند ، بنابراین باید جداگانه آن را خریداری کنید.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر یک پاوربانک فست شارژ بخرید ، اگر شارژر دیواری نتواند قدرت کافی را تأمین کند یا از نظر فناوری شارژ با پاوربانک سازگار نباشد ، شارژر همراه نمی تواند از قابلیت فست شارژ خود استفاده کند

  • حمل آسان

وقتی صحبت از قابلیت حمل می شود ، باید دو جنبه را در نظر بگیرید: وزن و حجم. به طور کلی هر دو به ظرفیت دستگاه بستگی دارند. بنابراین ، با افزایش ظرفیت یک پاوربانک وزن و حجم آن نیز افزایش پیدا می کند.

اگر حمل آسان یک پاوربانک اهمیت بسیاری برایتان دارد می بایست از پاوربانک های ظرفیت پایین استفاده کنید، اما نباید انتظار 2 تا 3 بار شارژ را داشته باشید.

شارژرهای همراه 10000 میلی آمپر ساعت بهترین گزینه از نظر حمل و نقل هستند و می توانند گوشی موبایل شما را 2 تا 3 بار شارژ کنند

سایر ویژگی ها

امیدواریم با مطالعه این راهنمای خرید پاوربانک ، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما گذاشته باشیم. در ادامه به بررسی سایر ویژگی های یک پاوربانک که اهمیت کمتری دارند می پردازیم:

  • شارژ بی سیم:

 توانایی شارژ دستگاه هایی که به مقدار بسیار کمی برق نیاز دارند مانند دستبندهای تناسب اندام یا ساعت های هوشمند.

  • ویژگی های ایمنی:

مانند حفاظت از محیط زیست و مقاوم در برابر ضربه.

  • نشانگر ال ای دی:

برای نشان دادن میزان شارژ باقیمانده.

  • چراغ قوه:

برخی از پاور بانک ها مجهز به چراغ قوه هستند. در بیشتر موارد ، نور آن ها چندان زیاد نیست ، اما استثنائاتی وجود دارد که چراغ قوه در آنها بسیار قوی است.

  • شارژ خورشیدی:

برخی از پاوربانک ها دارای پنل های خورشیدی یکپارچه هستند که می توانند دستگاه را مستقیماً از طریق نور خورشید شارژ کنند. با این حال ، در بیشتر موارد ، رسیدن به شارژ کامل از طریق انرژی خورشیدی زمان زیادی طول می کشد. برخی از پاور بانک ها از این نظر بهتر هستند.

  • ضد آب:

برای افرادی که به کمپ ، ماهیگیری ، قایقرانی و غیره علاقه دارند ویژگی بسیار مهمی است، اگرچه بسیاری از پاور بانک ها در برابر آب مقاوم هستند ، اما بسیاری از آنها در واقع ضد آب نیستند.

قیمت: یک پاوربانک هر چه تعداد بیشتری از ویژگی های فوق را دارا باشد دارای قیمت بالاتری نیز خواهد بود. بنابراین هنگام خرید یک شارژر همراه به تمام ویژگی های آن دقت کنید.

نتیجه گیری

اگرچه اکثر مردم فکر می کنند که انتخاب یک پاوربانک کار بسیار ساده ای است ، اما بهتر است ابتدا جواب این سوال را بدهید که از یک پاوربانک چه استفاده هایی می خواهید بکنید؟  سپس با توجه به نیاز خود و با مطالعه راهنمای خرید پاوربانک، پاوربانکی را که بیشترین بازدهی را برای شما دارد انتخاب کنید.

در این راهنمای خرید پاوربانک ، سعی کردیم مهمترین نکاتی را که هنگام خرید شارژر همراه باید در نظر بگیرید ، بررسی کنیم . اگر معتقدید که ویژگی های مهم دیگری وجود دارد که ما آنها را نگفته ایم، یا به آن ها به اندازه کافی اشاره نکرده ایم ، از طریق صفحه تماس با ما اطلاع دهید . ما همیشه مشتاق شنیدن بازخورد خوانندگان هستیم!

مجموعه دیجی ایساتیس انواع پاوربانک های با کیفیت از برندهای مختلف را برای شما فراهم کرده است . شما می توانید انواع پاوربانک را در این قسمت مشاهده و با خیال راحت از فروشگاه اینترنتی دیجی ایساتیس پاور بانک مورد علاقه خود را خرید کنید

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *